zondag 5 juni 2011

50 jaar Jaguar E-Type

Vandaag was de dag dat er in Nederland het 50 jarig jubileum gevierd werd van de Jaguar E-Type.
Vanmorgen al vroeg uit de veren.
Samen met Johan, die al voor de deur stond, gaan we op weg.
We wilde graag met de zwaan kleef aan rit mee rijden.
Het dichtstbijzijnde punt van vertrek was voor ons Hilversum.
Om even voor 7 uur vertrokken.
Onderweg begon de lucht al wat te betrekken.
Rond de klok van 8 uur rijden we het terrein op van Kroymans in Hilversum.
Daar worden we begroet door Geert-Jan Tax. We blijken de eerste te zijn.
De koffie met gebak staat al voor ons klaar en smaakt prima.
Even later komen de andere rijders ook binnen rijden.
Na een korte toespraak nemen we ook hier een goodie bag in ontvangst.
Klokslag 9 uur zet de stoet zich in beweging richting Zandvoort.
Het begint dan al aardig te regenen.
Een lang lint E-Types rijden door Hilversum naar Zandvoort.
De door de organisatie beoogde tijd van 10 uur wordt niet gehaald.
Gelukkig zijn er geen strandgangers anders had het nog veel later geworden.
Op het circuit is het al een drukte van belang.
We worden netjes door stewards op onze plaats gedirigeerd.


Dan naar de tent voor eerst een bak koffie en kunnen we ons papier inleveren om toestemming te krijgen om op het circuit een paar ronde te mogen rijden.
Na ook hier een goodie bag in ontvangst genomen te hebben besluit ik om ook de cap van 50 jaar E-Type te kopen.
Samen met Johan bekijk ik de bonte verzameling van Jaguar E-Types.
Al gauw komen we tot de conclusie dat van de 115 wagens die er staan er geen 2 hetzelfde zijn.
Na de briefing mag de eerste groep het circuit op.
Er is ons wel 5 of 6 keer verteld dat we voorzichtig moesten zijn.
Het circuit is nat en dat in combinatie met een krachtige Jaguar is dat een combinatie die , indien niet juist gebruikt, tot problemen kan leiden.
Na een rondje of 5 heb ik er genoeg van en ben rustig de pits in gereden.
Ik was daar niet de eerste.
Helaas heb ik nog geen foto's kunnen vinden van onze wagen op het circuit.


We hadden eerst nog het plan om mee te doen met de barbeque, maar mede door het slechte weer besloten we om eerder dan gepland terug te rijden naar huis.
Ook hierin waren we niet de eerste die al eerder weggingen.

Bij de ingang stonden, toen we aankwamen diverse corvettes.
Helaas waren ook deze al eerder vertrokken op het moment dat ik er foto's van wilde maken.

Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar ik vond het totale programma aanbod wat matig.
Het slechte weer deed hier natuurlijk ook geen goed aan.

Ik kon nu wel gezellig met de meiden mee naar de pizzeria.
Heerlijk samen gegeten en genoten van het goede leven.
Morgen mogen we weer naar het ziekenhuis voor de 5de chemokuur voor Karin.

1 opmerking:

  1. Dag Rob. En dat allemaal in het jaar dat jij ook 50 wordt ! Daar wil ik ook wel eens een rondje in de Quest rijden. Groeten ook aan Karin. Kees

    BeantwoordenVerwijderen